İçeriğe geç

Apartman Yöneticisi Gelir Ve Giderleri Tabloya Asmak Zorunda Mı

Apartman gelir-gider tablosu zorunlu mu?

SSK mevzuatına göre konut idareleri noter onaylı karar defteri, gelir ve giderin ayrı defterde tutulması durumunda ise noter onaylı gelir-gider/işlem defteri tutmak zorundadır.

Apartman gelir giderleri nereye yazılır?

b) Gelir ve gider defteri Kat Mülkiyeti Kanunu’nda bu ad altında bir defter oluşturulmamış olmakla birlikte, uygulamada gelir ve giderlerin açıkça izlenebilmesi için bu ad altında bir defter tutulmaktadır. Bu defterin noter tasdikli olması ve kesin tasdike tabi olması gerekmektedir.

Apartman gelir-gider defteri tutmak zorunlu mu?

Gelir-Gider Defteri Lokasyon ve daireye ait gelir ve giderlerin fiş ve faturalarla kayıt altına alınması zorunludur.

Apartman yöneticisi onay almadan harcama yapabilir mi?

634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununda, yöneticinin kat mülkiyeti veya site için gerekli harcamaları yapmadan önce kat maliklerinin iznini veya onayını alması gerekip gerekmediğine ilişkin özel ve ayrıntılı bir düzenleme bulunmamaktadır.

Bina yöneticisi makbuz vermek zorunda mı?

Bu defter, her takvim yılının bitiminden itibaren bir ay içinde noterde müdür tarafından kapatılmalıdır. Bu maddede belirtilen yükümlülüklere uymayan müdürlere para cezası verilebilir. Müdür, katkılar için bir makbuz sağlamalı ve bir konut hesabı açmalıdır.

Apartman yönetimi muhasebeci tutmak zorunda mı?

Bu nedenle konut ve emlak yönetim şirketlerinin finansal danışman tutması yasal bir zorunluluk olmamakla birlikte, bu çalışmaların profesyonel kişilerce yapılmasının sağladığı kolaylık, doğru raporlama ve idari cezalardan kaçınma gibi avantajlar nedeniyle zorunludur.

Kat maliki hesapları inceleyebilir mi?

Başka bir deyişle, her kat maliki gelir ve gider defterlerini her zaman inceleme hakkına sahip değildir. Ancak kat maliklerinin yarısı, mülkiyet paylarına bakılmaksızın bunu talep ederse, yöneticiden yönetim planında belirtilen zamanların dışında faturayı sunması istenebilir.

Apartman yönetimi gider pusulası düzenleyebilir mi?

Konut ve emlak yönetim şirketleri, gerçekleştirdikleri iş veya satın aldıkları mallar için bir gider raporu hazırlar ve bu raporu işi gerçekleştiren kişi veya malların satıcısı tarafından imzalatırlar. Bu gider raporları, vergiden muaf tüccarlardan gelen faturalar olarak kabul edilir.

Apartman karar defteri her yıl noter onayı zorunlu mu?

Konut izinleri her yıl noter tarafından onaylanmalıdır. Yöneticilerin defteri yalnızca bir kez onaylayıp defter hazır olana kadar kullanması yanlıştır.

Apartman yönetimi evrakları nelerdir?

Ayrıca, şantiye yöneticileri aşağıdaki belgeleri tutmak zorundadır: Şantiye yönetimi karar defteri. Şantiye yöneticileri tüm toplantıları kaydetmek için bir karar defteri tutmak zorundadır. … Karar defteri onayı. … İş defteri. … Ücret defteri. … Sözleşmeler. … Gider raporları … Toplantı davetleri.

Kat mülkiyeti kanunu 33. madde nedir?

Bu bağlamda her kat maliki KMK.m.33 kapsamında bizzat dava açma hakkına sahiptir. Bunun için diğer kat maliklerinin rızası aranmaz.

Apartman genel kurul toplantı tutanağı karar defterine yazılır mı?

Diğer genel kurul toplantılarında alınan kararların geçerli olabilmesi için noterce onaylanmış karar defterine yazılması zorunluluğunun Türk hukukunda bulunmadığı açıktır.

Apartman yöneticisi kim denetler?

Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu yükümlülüğe ilişkin tutumunu sürekli olarak izler ve haklı bir sebep olması halinde her zaman değiştirebilir.

Apartman yöneticisi hangi giderlere katılmaz?

İnşaat yöneticileri normal giderler olarak kabul edilen elektrik, su, yakıt ve asansör maliyetlerine katkıda bulunmazlar. Ancak, bazı başka maliyetler de vardır.

Aidat yöneticinin hesabına yatar mı?

Yönetim planında yöneticinin katkı payı ödeyip ödemeyeceğine dair bir hüküm varsa, bu hükümler öncelikle ilgili duruma göre uygulanır. Örneğin, yönetim planında yöneticinin diğer kat malikleri gibi tüm ortak giderlere katkıda bulunacağı öngörülmüşse, yönetici ilgili hükme göre katkı payı ödemekle yükümlüdür.

Apartman gider makbuzu gider yazılır mı?

Bu hükümler uyarınca, şirketinizin faaliyet gösterdiği apartman binası için ödediği giderler ticari kâr elde etmeye ve sürdürmeye yönelik ise, bu giderlerin gider olarak muhasebeleştirilmesi mümkündür.

Apartman gelir gider defteri nereden alınır?

Yapılan ve yapılacak işlerin gelir ve gider kayıtlarının tutulduğu deftere apartman kayıt defteri denir. Tüm apartmanlarda bulunması gereken ve kanuna uygun olarak kullanılması gereken bir defterdir. Apartman karar defteri noter tarafından onaylanır.

Apartman yöneticisi hesap vermezse ne olur?

Apartman yöneticisi sorumlu tutulmazsa ne olur? Apartman yöneticisi kendisine yöneltilen talebe rağmen cevap vermezse, apartman sahibi hakimden müdahale isteyebilir.

Apartman ortak giderleri kime aittir?

Alman Kat Mülkiyeti Kanunu (KMK) ise, harcamanın türüne göre ortak harcamanın ev sahibi mi yoksa kiracı mı tarafından karşılanacağına dair bir değerlendirme yapmamıştır. KMK’ya göre, tüm masraflardan sorumlu olan asıl kişi daire sahibidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Tombul Escort